Case

Iveland Kommune tiltrekker seg nye innbyggere med dynamisk kommunikasjonspakke

Iveland Kommune ønsket å finne effektive måter å tiltrekke seg nye innbyggere og bedrifter på. Ved hjelp av en kommunikasjonspakke, inkludert en film og en interaktiv brosjyre, kunne de på en kreativ måte vise frem hva som gjør kommunen deres spesiell.

Ved å distribuere brosjyren via nettsiden, sosiale medier og e-postsignaturer, styrket de sitt oppsøkende arbeid og gjorde det enklere å komme i kontakt med potensielle tilflyttere.

Firma
Iveland Kommune
Kommunikasjonspakke
ProFilm
Publiseringsdato
Desember 2024
Utvalgte samarbeidspartnere
KÅBULAND OG STOKKELAND ELEKTRO AS, Thorvald Håverstad A/S, Altifiber, KNOBEL ATKINSON TANNLEGESENTER AS, VENNESLA PIZZA AS

Vi presenterer Iveland Kommune

Iveland Kommune er en kommune i Norge som har forpliktet seg til å tjene lokalsamfunnet ved å skape et attraktivt og bærekraftig miljø. I mange år har de fokusert på å fremme vekst og utvikling i regionen for å posisjonere seg som en ideell destinasjon for nye innbyggere og bedrifter.

Ved å aktivt oppsøke potensielle tilflyttere har de som mål å øke innbyggertallet og styrke den økonomiske utviklingen.

Tiltrekke nye innbyggere og bedrifter

Iveland Kommune hadde behov for å styrke sin attraktivitet overfor potensielle tilflyttere, både privatpersoner og bedrifter. Som et lite, men voksende lokalsamfunn var målet å fremheve fordelene ved å bo og arbeide i Iveland. De trengte innovative måter å vise frem livskvaliteten, de lokale mulighetene og de unike tilbudene i området på.

Prosjektet handlet om å få flere mennesker og bedrifter til å flytte til Iveland. De ønsket å komme i kontakt med folk på en måte som fikk dem til å se området som et flott sted å bo og drive virksomhet.

Prosjektleder Fredrik Bjørnfeldt Nilsen var hyggelig, imøtekommende, dyktig og pro-aktiv gjennom hele perioden jeg fikk jobbe sammen med han. Selv kommunale detaljer tok han med et smil!
Finn Terje Uberg Informasjonsansvarlig i Iveland Kommune

Gjør Iveland mer attraktiv

Iveland Kommune valgte en kommunikasjonspakke med en film og en interaktiv brosjyre som virkelig spikrer hva som gjør kommunen spesiell. Disse ligger nå på nettstedet deres, deles på sosiale medier og inkluderes til og med i e-postsignaturer for å fange blikket til nye innbyggere og bedrifter.

Denne tilnærmingen betyr at de når ut til folk uansett hvor de måtte lete. I tillegg har materiellet blitt en viktig del av rekrutteringsarbeidet ved at det tydelig viser hva regionen har å by på.

Viktige resultater fra Iveland Kommunes prosjekt

Økt samfunnsengasjement

Iveland Kommune fikk svært positive tilbakemeldinger på filmen og den interaktive brosjyren. Den interaktive brosjyren har gjort det veldig bra helt fra starten, med rundt 150 visninger hver måned.

Rekkevidde i flere kanaler

Ved å bruke materialet på nettstedet, i sosiale medier og på e-post har Iveland Kommune fått betydelig økt synlighet, noe som sikrer at budskapet når ut til et bredt publikum på en effektiv måte.

Økt rekrutteringsinnsats

Iveland Kommune har også utnyttet materiellet i rekrutteringsarbeidet, og de har ikke tenkt å gi seg med det første. Materialet er en stor ressurs når det gjelder å tiltrekke seg potensielle kandidater og få kommunen til å fremstå som et godt sted å jobbe.

MÅ jo også nevne at de 3-4 andre personene jeg samhandlet med fra JS Norge i starten av prosjektet og frem mot ferdigstillelse var veldig flinke og fulgte oss opp helt eksemplarisk. Imponert over dere – fra A-Å 🙂
Finn Terje Uberg Informasjonsansvarlig i Iveland Kommune

Vellykket samarbeid og varig effekt

Samarbeidet mellom Iveland Kommune og JS Norge har gitt imponerende resultater, og har styrket kommunens evne til å tiltrekke seg nye innbyggere og bedrifter, samtidig som det har støttet rekrutteringsarbeidet.

Gjennom den omfattende kommunikasjonspakken har Iveland styrket sitt samfunnsengasjement, utvidet rekkevidden i flere kanaler og brukt materialet aktivt i rekrutteringskampanjer for å tiltrekke seg nye medarbeidere. De positive tilbakemeldingene og den betydelige synligheten viser at dette samarbeidet har vært vellykket.

Se det endelige resultatet i filmen og den interaktive brosjyren.

Vil dere vite mer?

Dette er bare én av våre mange suksesshistorier. +30 000 firmaer hvert år, fra en rekke forskjellige bransjer, har nytte av kommunikasjonspakkene våre. Vil dere vite hvordan vi kan hjelpe dere å gjøre historien deres mer kraftfull?

Emil Solbakken
Prosjektleder & Copywriter

Lignende caser

Se på våre lignende prosjekter for å utforske hvordan dere kan ha nytte av vårt interaktive markedsføringsmateriale.