Innblikk
20 kreative teknikker for gjenbruk av innhold for maksimal effect
Sliter du med å få mest mulig ut av innholdet ditt? Føler du at det harde arbeidet ditt går ubemerket hen? Oppdag hemmeligheten bak hvordan du kan fenge målgruppen din uten å sprenge tids- og ressurskassen. Utforsk disse 20 effektive gjenbruksteknikkene, og slipp å finne opp innholdshjulet på nytt. La oss kaste oss ut i det!
Ingen grunn til å finne opp hjulet på nytt. Du kan forvandle innholdet ditt til nye formater, innstillinger, kanaler, former og størrelser for å få mest mulig ut av tiden og ressursene dine. Men hvor skal du begynne? Ta en titt på disse 20 kreative teknikkene som kan hjelpe deg med å omforme eksisterende innhold til noe nytt og spennende, samtidig som du bevarer innholdets kjerneverdi. På den måten sparer du verdifull tid og krefter.
Interviews:
1. Gjør intervjuer om til engasjerende blogginnlegg med spørsmål og svar
Hvis du har gjennomført intervjuer med bransjeeksperter eller opinionsledere, kan du konvertere innholdet til blogginnlegg i form av spørsmål og svar. Fremhev de viktigste spørsmålene og svarene, legg til kontekst og optimaliser dem for søkemotorer. Med denne teknikken kan du formidle verdifull innsikt i et lettfordøyelig format.
2. Forvandle intervjuer til fengslende podkastserier
Gjør om intervjuene dine med bransjeeksperter, influencere eller tankeledere til en podkastserie. Samle relaterte episoder, introduser dem og publiser dem som en samling for å gi publikum verdifull innsikt. fengslende podkastserie.
Blog posts:
3. Omformulere blogginnlegg til nyhetsbrev på e-post
Ta utgangspunkt i et av de mest populære blogginnleggene dine – eller til og med en serie relaterte blogginnlegg – og gjør dem om til et nyhetsbrev eller en kampanje. I nyhetsbrevet/nyhetsbrevene kan du oppsummere de viktigste punktene fra blogginnlegget/innleggene, gi ytterligere innsikt og lenker til hele blogginnlegget/innleggene på nettstedet ditt. Denne metoden kan føre trafikk tilbake til bloggen din og holde publikum engasjert.
4. Forvandle blogginnlegg til iøynefallende infografikk
Kondenser de viktigste poengene og bildene fra blogginnleggene dine til attraktive infografikker. Del dem på sosiale medier for å fange oppmerksomheten og gi publikum informasjon i små biter.
Webinars:
5. Konverter spørsmål og svar fra webinarer til informative blogginnlegg.
Transkriber spørsmålene og svarene fra webinaret, formater dem til et lettlest blogginnlegg eller en artikkel og optimaliser dem for søkemotorer. På denne måten kan du gi publikum verdifull innsikt og forbedre bloggens innholdsdybde.
6. Forvandle webinaropptak til fengslende podcast-episoder
Gjør om webinaropptakene dine til podcastepisoder. Trekk ut lyden, rediger den om nødvendig og publiser den på populære podkastplattformer. På denne måten kan du nå ut til et nytt publikum og forlenge levetiden til det verdifulle webinarinnholdet ditt.
7. Gjør om webinarer til on-demand-kurs
Del opp webinaropptakene i moduler eller leksjoner, berik innholdet med tilleggsressurser og tilby dem som et innholdsrikt nettkurs på nettstedet ditt eller i en læringsplattform.
Guides:
8. Gjør om veiledninger til underholdende videoopplæringer
Gjør om detaljerte veiledninger eller instruksjonsinnhold til engasjerende opplæringsvideoer. Demonstrer trinnvise prosesser, del tips og triks og gi publikum visuell veiledning. Plattformer som YouTube og Vimeo er perfekte for hosting og deling av slike videoveiledninger.
9. Omdanne guider til interaktive e-læringsmoduler
Gjør om omfattende guider eller håndbøker til interaktive e-læringsmoduler. Gjør innholdet om til engasjerende multimedieleksjoner med quizer, interaktive øvelser og multimedieelementer som videoer eller lydklipp. Denne teknikken forbedrer læringsopplevelsen og gjør kompleks informasjon lettere å fordøye.
10. Gjør om guider til attraktive trykksaker
Gjør om omfattende guider eller håndbøker til interaktive e-læringsmoduler. Gjør innholdet om til engasjerende multimedieleksjoner med quizer, interaktive øvelser og multimedieelementer som videoer eller lydklipp. Denne teknikken forbedrer læringsopplevelsen og gjør kompleks informasjon lettere å fordøye.
(Se ProPaper-pakken vår for inspirasjon til hvordan du kan bruke en trykt (og interaktiv) brosjyre).
11. Bruk guideoppsummeringer til å lage grafikk for sosiale medier
Oppsummer de viktigste poengene eller tipsene fra guidene eller e-bøkene dine og omformuler dem til visuelt tiltalende grafikk for sosiale medier. Del denne grafikken på sosiale medier for å tiltrekke deg oppmerksomhet, drive trafikk til nettstedet ditt og skape nysgjerrighet rundt innholdet i full lengde.
12. Pakk om innholdet i veiledningen til dryppkampanjer via e-post
Del opp guiden din i en serie e-poster som hver fokuserer på et spesifikt tema eller kapittel. Gi målgruppen din innsiktsfulle tips og veiled dem gjennom ekspertisen din trinn for trinn. Denne geniale gjenbruksteknikken skaper leads, bygger tillit og etablerer merkevaren din som en autoritet i bransjen.
Customer content:
13. Forvandle kundeanmeldelser til fengende grafikk for sosiale medier
Oppdag gullgruven av positive kundeomtaler, og gi dem nytt liv i form av fantastisk grafikk for sosiale medier. Dryss de oppriktige ordene på visuelt fascinerende bakgrunner og skap uimotståelig øyegodteri. Del denne flotte grafikken i sosiale medier, og utnytt den overbevisende kraften i sosiale bevis til å skape urokkelig tillit og ubestridelig troverdighet.
14. Forvandle vanlige spørsmål fra kunder til en nyttig chatbot
Snu strømmen av kundehenvendelser ved å forvandle ofte stilte spørsmål (FAQ) til en dialogbasert chatbot. Utnytt de fantastiske egenskapene til AI-drevne plattformer til å automatisere svar og gi umiddelbar support. Dette er en flott løsning for å engasjere brukerne på en enkel måte, enten de utforsker nettstedet ditt eller bruker sosiale medier.
Social media posts:
15. Lag et månedlig sammendrag av kuraterte innlegg i sosiale medier
Håndplukk ut de mest engasjerende innleggene fra hver måned og fyll dem med korte beskrivelser eller innsiktsfulle godbiter. Distribuer denne innholdsskatten via e-post eller som en nedlastbar PDF. La målgruppen din få med seg de verdifulle perlene de kanskje har gått glipp av, alt i en herlig pakke.
16. Gjør innlegg i sosiale medier om til dynamiske animasjonsvideoer
Løft tilstedeværelsen din i sosiale medier ved å gi liv til en rekke relaterte innlegg med animasjonsvideoer. Slike videoer kan fange oppmerksomheten, formidle informasjon og gjøre et varig inntrykk på publikum. Slipp kreativiteten løs, og gjør innleggene dine i sosiale medier til en animert historiefortelling uten like.
Data and research reports:
17. Gjør forskningsrapporter til interessante webinarer
Gi liv til de viktigste funnene i forskningsrapportene dine ved å presentere dem i et direkte eller innspilt webinar. Engasjer seerne med innsiktsfulle diskusjoner, inviter bransjeeksperter til å dele sine perspektiver og skap meningsfulle kontakter gjennom interaktive spørsmål og svar. Med denne metoden kan du løfte ditt tankelederskap og fenge publikum med verdifull innsikt og ekspertise.
18. Gjenbruk data til fengende visualiseringer
Gi nytt liv til datatungt innhold, for eksempel forskningsresultater eller bransjestatistikk, ved å forvandle det til visuelt tiltalende infografikk eller interaktive datavisualiseringer. Frigjør det skjulte potensialet i kompleks informasjon ved å forvandle den til lettfordøyelig og visuelt tiltalende grafikk. På denne måten gjør du komplekse data tilgjengelige og engasjerende for alle som søker kunnskap og forståelse.
Email newsletters:
19. Forvandle nyhetsbrev på e-post til en lekker digital brosjyre
Kombiner de mest effektive nyhetsbrevene dine med tilleggsinnhold, og bland dem sømløst sammen til et visuelt mesterverk i form av en digital brosjyre eller et digitalt magasin. Distribuer denne digitale perlen til abonnenter og potensielle kunder, vis frem ekspertisen din og bygg opp et ubrytelig bånd av merkevarelojalitet.
Tips: Ta den digitale brosjyren til neste nivå ved å forvandle den til en interaktiv brosjyre. Det kan gjøre underverker for å tiltrekke og engasjere målgruppen din.
20. Konverter nyhetsbrevets innhold til korte videotips
Plukk ut viktig innsikt og handlingsrettede råd fra nyhetsbrevene dine, og presenter dem i et kortfattet og visuelt overbevisende videoformat. Forsterk engasjementet ved å dele videoene på sosiale medier eller legge dem direkte inn i nyhetsbrevene. Med denne metoden kan du bruke visuell historiefortelling til å fange oppmerksomheten og levere uvurderlig innhold til publikum i et format de ikke kan motstå.
Gjør deg klar til å fornye innholdet ditt
Ikke la det harde arbeidet ditt gå ubemerket hen – det er på tide å utnytte det fulle potensialet i innholdet ditt og fange publikum som aldri før.
Du har nå en skattekiste av teknikker for gjenbruk til rådighet som kan forvandle innholdet ditt til et kraftverk av engasjement og rekkevidde. Så sett i gang og gi innholdet ditt en ny vri – det er ikke nødvendig å finne opp hjulene på nytt.
Mer informasjon som dette
Ta et dypdykk i vår samling av nyttig innsikt og finn inspirasjon for markedsføringssatsningen deres.
Historiefortelling: Slik får du innholdet ditt til å leve lykkelig alle sine dager
Er du også lei av uinspirert og kjedelig innhold? Vi skjønner det, det er vi også! Hvis du er tom for magiske ideer for å presentere merkevarens verdi eller et nytt produkt, er det lettere å hoppe over den kreative utfoldelsen og bare få det overstått. Det skjønner vi også. Men bare hør på oss […]
Les merSeks videometrikker å se etter
Markedsføringsverdenen er i rask endring, og det samme er måten videoer konsumeres på. Med forbrukernes endrede forventninger følger også endrede krav til markedsføringsarbeidet ditt. Forbrukerne stoler i økende grad på videoer av anmeldelser, utpakking og produktdemonstrasjoner når de oppsøker merkevaren din. Ifølge undersøkelser ser 66% av forbrukere ser video innhold når de vil lære mer om en […]
Les merHvordan få mest ut av din innholdsmarkedsføring?
Du bruker menger av tid på å produsere alt dette bra innholdet. Kanskje du sender ut nyhetsbrev og deler det på sosiale medier. Men så? Ingenting skjer med det – noen sinne. Hva hvis noen av dine følgere ikke får med seg ditt episke innhold? Eller at nyhetsbrevet var direkte sendt til søppelkassen bare fordi […]
Les merKoble deg til oss!
Følg oss på LinkedIn for å holde kontakten. Få verdifull innsikt for å ta markedsføringen deres til et nytt nivå, og vær oppdatert på nye muligheter for karrierevekst.