Innblikk
Hvordan få mest ut av din innholdsmarkedsføring?
Du resirkulerer glass, metall, papp og annet avfall. Men når det kommer til ditt innhold, så er dette ofte kastet og glemt umiddelbart etter det er distribuert, f.eks i ditt månedlige nyhetsvbrev.
Du bruker menger av tid på å produsere alt dette bra innholdet. Kanskje du sender ut nyhetsbrev og deler det på sosiale medier. Men så? Ingenting skjer med det – noen sinne. Hva hvis noen av dine følgere ikke får med seg ditt episke innhold? Eller at nyhetsbrevet var direkte sendt til søppelkassen bare fordi mottageren ikke hadde tid til det?
Innholdsmarkedsføring handler om å resirkulere for å få mest mulig ut av arbeidet ditt! Dette er bedre kjent som Content Repurposing; handling å transformere innhold til andre format, synsvinkler og nye kanaler.
Så start langtids planene for ditt innhold og dets deling, slik at et kan leve et langt og engasjere liv der ute.
Alt handler om basen
Før du legger til den vanen av gjenbruk, la oss spole tilbake til hva som er selve basisen i innholdsmarkedsføring. Innholdsmarkedsføring er en teknikk som brukes for å lage og distribuere verdifullt innhold for å tiltrekke og fange opp et publikum og konvertere dem til kunder.
Innhold er mye mer enn bare tekst. Innhold er all den verdifulle informasjonen du kommuniserer gjennom forskjellige kanaler, f.eks: bilder, video, audio, bevegelse og tekst. Alle disse elementene kan bli kombinert på forskjellige måter.
Tenk på nettsiden din som en base for ditt innhold. Dette er hvor du ønsker å lede publikum så de kan ta neste steg i kundereisen, f.eks å melde seg på, titte på relevant informasjon, booke et møte, ta kontakt, kjøpe noe også videre.
Planlegg et godt antall innhold med høy kvalitet igjennom hele året fra din innholds base. La oss kalle dette Helte Innhold! Helte Innhold kan være en samling av artikler, brosjyrer, kasusstudier, webinar, forskning, en flott video osv. Legg all kjærligheten din inn i din Helte kalender, fordi dette vil fungere som din base for innhold.
Mengden Helte Innhold avhenger av din type forretning, interne ressurser, kombinasjon av kanaler og målgruppe. For noen selskaper vil 3-4 Helte Innholdsdeler pr år være mer enn nok for å dekke over alle kanaler med korresponderende innhold. For andre vil en pr måned oppnå målet.
Som en tommelfingerregel, husk å optimalisere ditt innhold imot søkemotorer med relevante nøkkelord. Da vil du få mer verdi utav din innholds base. Men dette er en historie for en annen tid.
Neste skritt er å lage en plan
or å bli en Innholds Ninja er ditt hemmelige våpen en plan! Dette forsikrer at du ikke kaster bort tid hver mandag morgen med å tenke på den neste brilliante tingen å poste. En plan sparer ikke bare tid men kan også hjelpe deg strategisk å velge de riktige kanalene, formatene, segmentene, vinklene og målene for ditt innhold, slik at du kan få mest mulig ut av det.
Start med å planlegge ditt Helte Innhold igjennom året. Når burde det bli produsert, postet og distribuert?
Deretter tar du hver innholds bit og spør deg selv; hvordan kan dette innholdet bli adaptert til et nytt format som leverer verdi til publikum?
Eksempelvis:
- Et kasusstudie kan bli brukt som en del av en epost flyt for å konvertere leads til kunder
- Et forskningsstudie kan gi ny verdi ved å oppdatere statistikk
- En artikkel kan bli konvertert til en liten video
- En video kan bli bruks til annonsering
- Et antall blogg innlegg kan bli satt opp som en e-Bok
- Et webinar kan bli en artikkel som går i dybden på et tema
Alt dette innholdet kan bli brukt flere ganger for innlegg på sosiale medier, som annonsering, epost markedsføring eller en automasjonsflyt.
Planlegg når du skal produsere og når du skal distribuere dette innholdet i din innholds plan.
Høres vanskelig ut? Sjekk ut disse 9 forskjellige måtene å gjøre dette på
Hos JS hjelper vi kundene våre å styre deres historier igjennom innhold som brosjyrer og video. La oss ta en titt på hvordan en Interaktiv Brosjyre med rekruterings tema kan bli brukt og gjenbrukt på 9 forskjellige måter.
- Online brosjyren kan plasseres på karriere siden på kundens nettside slik at potensiale kandidater kan få en ide av hvordan det er å arbeidere der. Brosjyrens bilder er brukt på nettsiden for å vise frem arbeidsplassens miljø.
- Brosjyren er delt via innlegg på sosiale medier slik som firmaets LinkedIn side med forskjellige synsvinkler. Slik som employer branding, ledige stillinger, CSR osv.
- De ansatte blir oppfordret til å dele og engasjere med innholdet.
- Hvis prosjektet inneholder video slik som omtaler fra ansatte, kan dette være brukt som stillingsannonser så søkere kan erfare arbeidet fra en ansatts synspunkt (Sosialt Bevis).
- Flere innlegg med video gallerier kan distribueres på sosiale medier, slik at mulige kandidater kan speile seg selv i bilde av potensielle medarbeidere. Bildene er spesielt gode for å skape en rød tråd på Instagram.
- Den beste utgaven av brosjyren er distribuert via firmaets nyhetsbrev og deles på sosiale medier
- En lik til brosjyren er integrert i firmaets epostsignatur så den er lett tilegnelig for andre
- Hvis det ikke er en film inkludert med brosjyren kan bildene transformeres til et motion bilde med musikk og overliggende tekst. Denne filmen kan brukes for annonsering på sosiale medier (YouTube, Istafram, LinkedIn etc.)
- En artikkel kan tilpasses og brukes som innlegg på firmaets blogg. Innholdet burde bli optimalisert for søkemotorer og internett trafikk fra bla Google.
Etter vi overleverer et prosjekt, vil firmaet få tilgangen til en Innholds Bank, med de sluttproduserte formatene slik som brosjen, men også alle bildene fra photoshoot, inkluderende de som ikke ble brukt i brosjyren. Hvis prosjektet inkluderte en film vil denne bli lastet opp i Innholds Banken sammen med alle video elementer fra brosjyren slik som korte ansatte sitater (Snap videoer).
Innholds Banken er en effektiv måte å gjenbruke innholdet ditt som drivstoff til dine kanaler med verdifulle innhold som tiltrekker, engasjerer og overfører din målgruppe til langvarige forretningsforhold.
Start å resirkuler i dag!
Mer informasjon som dette
Ta et dypdykk i vår samling av nyttig innsikt og finn inspirasjon for markedsføringssatsningen deres.
20 kreative teknikker for gjenbruk av innhold for maksimal effect
Ingen grunn til å finne opp hjulet på nytt. Du kan forvandle innholdet ditt til nye formater, innstillinger, kanaler, former og størrelser for å få mest mulig ut av tiden og ressursene dine. Men hvor skal du begynne? Ta en titt på disse 20 kreative teknikkene som kan hjelpe deg med å omforme eksisterende innhold […]
Les merHistoriefortelling: Slik får du innholdet ditt til å leve lykkelig alle sine dager
Er du også lei av uinspirert og kjedelig innhold? Vi skjønner det, det er vi også! Hvis du er tom for magiske ideer for å presentere merkevarens verdi eller et nytt produkt, er det lettere å hoppe over den kreative utfoldelsen og bare få det overstått. Det skjønner vi også. Men bare hør på oss […]
Les merMarkedsføringens egne enhjørning – video – og dette er hvorfor
Video-markedsføringens overtalende statistikk Selv om video ikke er vesle per ubrukt så er investeringen i video voksende. I denne artikkelen skal vi gi statistikken og argumentene for dette. I 2021 brukte en person i gjennomsnitt 16 timer på online video pr uke. Og dette inkluderer ikke online TV tjenester slik som Netflix eller Viaplay etc. En undersøkelse […]
Les merKoble deg til oss!
Følg oss på LinkedIn for å holde kontakten. Få verdifull innsikt for å ta markedsføringen deres til et nytt nivå, og vær oppdatert på nye muligheter for karrierevekst.